6.1.21

Με παραχαραγμένη τη ζωή μας


Kyriakos Sfetsas

"Με παραχαραγμένη τη ζωή μας"(1979) ποίημα του θεσσαλονικού σπουδαίου ποιητή Ανέστη Ευαγγέλου (1937-1994). Η Ανθολογία του, έργο ζωής για την Δεύτερη Μεταπολεμική Ποιητική Γενιά (1950-1970), εκδόθηκε (Παρατηρητής) τον Φεβρουάριο του 1994 και ήταν το «κύκνειο άσμα» του φίλου μας Ανέστη όπως γράφει ο έξοχος Σάκης Παπαδημητρίου που μου είχε δωρήσει το ογκώδες βιβλίο την ίδια χρονιά. Αργότερα το '95 ή 96, (δεν θυμάμαι ακριβώς), πρέπει να έκανα τη μελοποίηση και έκτοτε το τραγούδι, παρέμενε μέχρι τις αρχές του φετινού Μάη, κάπου κρυμμένο στο αρχείο μου. Και ξαφνικά, φαίνεται ότι ήρθε στη θύμισή μου μέσα από την οδύνη και την οργή που ένιωσα όπως οι περισσότεροι, θέλω να πιστεύω, από την νέα τάξη πραγμάτων και όχι μόνο από την πανδημία!... Γνώριζα, από τον φίλο μου Νίκο Γούσεφ, ότι στη μπάντα του (στα «Υπόγεια Ρ.») ετοίμαζαν τον καινούριο δίσκο τους. Και τότε είπα μέσα μου: «είναι ίσως η δέουσα στιγμή αυτό το κομμάτι, μουσική και στίχος «προφητικός», να πρέπει να «ταξιδέψει» εκεί έξω... Αυτός λοιπόν ο τύπος, ξεχωριστή περίπτωση, κράμα της θάλασσας του Ιονίου (μητέρα) και των νερών του Νείλου (πατέρας), Ο Γιούσεφ δηλ., υπήρξε ο «μεσάζων» ή ο εισηγητής της επιθυμίας μου. Δεν γνώριζα άλλωστε εκ του πλησίον τους Γρηγόρη Κλιούμη και Τάσο Πέππα για να αποτολμήσω το ζήτημα! Και ακολούθησε βεβαίως μέσα κι από την δική τους αποδοχή, δουλειά και προσπάθεια το σημερινό αποτέλεσμα. Θέλω να τους ευχαριστήσω δημόσια από καρδιάς για την ανεκτίμητη χειρονομία τους. Καθώς επίσης και τους δύο υπέροχους και ταλαντούχους μουσικούς τον κιθαρίστα Τηλέμαχο Μούσα και τον τρομπετίστα Αντρέα Πολυζωγόπουλο. Αυτή η πεντάδα είναι υπεύθυνη για την δημιουργία ενός αποτελέσματος που δεν «παραχαράσει» τη ζωή μας... Τέλος, να ευχαριστήσω δημόσια την κα Ντίνα Παπαδοπούλου, σύζυγο του ποιητή που με τόση ευγένεια μας παραχώρησε την άδεια χρήσης του ποιήματος. ΚΣ, Λευκάδα, Δεκ. 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια: