5.6.22

ΑΜΙΑΝΤΟΣ, ΜΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, εκδ. Ακυβέρνητες Πολιτείες,Θεσσαλονικη 2021


Athina Papanikolaou

Συγγραφέας ο Ιταλός Alberto Prunetti.Εξαιρετική η μετάφραση του Βαγγέλη Ζήκου.
Ο Prunetti, γράφοντας τη μυθιστορηματική βιογραφία του ηλεκτροσυγκολλητή πατέρα του Renato Prunetti, συνθέτει με ρεαλιστική αφήγηση μια επική ιστορία για την τάξη των προλετάριων στον βιομηχανικό ιταλικό Βορρά κατά τις δεκαετίες 60 και 70, δεκαετίες της γοργής ανάπτυξης

4.6.22

«Το Χρώμα του Ροδιού»: Το αριστούργημα του Σεργκέι Παρατζάνωφ που έμεινε «θαμμένο» για 30 χρόνια


Το «Χρώμα του Ροδιού» (1969) είναι η πιο διάσημη και, σύμφωνα με πολλούς, η καλύτερη ταινία του γεννημένου στην Τιφλίδα της Γεωργίας (στην τότε Σοβιετική Ένωση) σκηνοθέτη, Σεργκέι Παρατζάνωφ. Η avant–garde ταινία, με συνολική διάρκεια 1 ώρα και 12 λεπτά, είναι μια σειρά από συμβολικές εικόνες, συχνά δύσκολες στην αποκωδικοποίηση, που αφορούν την αρμένικη κληρονομιά, που ήταν άλλωστε και η κληρονομιά του ίδιου του σκηνοθέτη. Ο Παρατζάνωφ μιλάει για την «ψυχή»

3.6.22

Ελένη Γούλα: «Θειάφι και άλλα δαιμόνια», εκδόσεις «Ενύπνιο», 2021


Ελένη Γούλα, Θειάφι και άλλα δαιμόνια

κατηγορία: Ελληνική Πεζογραφία
σελίδες 198
διαστάσεις 21 Χ 14 εκατοστά

Ακόμη κι αν δεν υπήρχες, θα σε έστηνα στην καθήγκλα σου. Σα να είμαστε και πάλι στην αυλή. Να

Κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Βίκυς Σγουρέλλη "Εφη-βία: Είμαι η Σάρα" από τις εκδόσεις Books with Shoes


Βίκυ Σγουρέλλη
 Εφη-βία: Είμαι η Σάρα 
 Πρόλογος-Ανάλυση βιβλίου: Ευγενία Δάνδη 
 Εικονογράφηση: Μανώλης Κοτρώτσιος 
 Τιμή: 8,50 ευρώ, Σελίδες: 36 Μαλακό εξώφυλλο, Διαστάσεις: 19x27 
 Εκδόσεις Books with Shoes

Σουλεϊμάν Αλάγιαλη – Τσιαλίκ «Προσεγγίσεις μετά την απόσταση», εκδ. Δωδώνη, 2022


ΟΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΡΟΜΩΝ 
Καθώς βγαίναν οι άνθρωποι 
Απ' τα μυστηριώδη σπίτια τους
 Ένα "δεν πειράζει" ακουμπούσε 
Στις ριγμένες τους άμυνες, 
Λες και τους ακολουθούσε 
Μέχρι τους τεθλασμένους εφιάλτες 
Των παράδρομων. 
Τις νύχτες 
Που τραβηγμένα όλα ήταν θαρρείς 
Απ' τη ρωγμή της όρασης
 Με τις χιλιάδες αλλοτριώσεις 
Ποιας επιστήμης άλλαζαν μορφή;

2.6.22

«Για να μην αποτύχουμε όπως οι Μπιόρλινγκ και Καλστένιους», του Δημήτρη Καρακίτσου


Για να μην αποτύχουμε όπως οι Μπιόρλινγκ και Καλστένιους


Ποταμόπλοια / 39

Νουβέλα

«Σημασία έχει, λένε, το ταξίδι και όχι ο προορισμός». Ξεκινώντας από μια τετριμμένη πλέον αλήθεια, την οποία αναποδογυρίζει, φέρνοντας το μέσα έξω σαν κάλτσα, ο Δημήτρης Καρακίτσος ξεδιπλώνει το δαιμόνιο μυθοπλαστικό του ταλέντο αφηγούμενος ένα ταξίδι στον ανοίκειο τόπο και χρόνο της Σουηδίας του 19ου αιώνα. Οι δυο φοιτητές, ο Ούλοφ Άλμκβιστ και ο Γιάν Άντερς Βίλεμαρκ κυνηγούν δυο χίμαιρες³ ο μεν ένας τη χίμαιρα της συγγραφικής δόξας κι ό άλλος το όριο ενός αδιαμόρφωτου ακόμη εαυτού.

Η «Πανσέληνος» του Γ. Μόραλη πωλήθηκε έναντι 639.125 ευρώ σε δημοπρασία Ελληνικής Τέχνης


Ο «Αρχαιολόγος», ζωγραφισμένος το 1943 από τον Νίκο Εγγονόπουλο (1907-1985) πωλήθηκε για 176.775 ευρώ, όπως και ο «Ηρακλής σκοτώνει τη Λερναία Ύδρα» του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ (1871-1934), ενώ οι «Εγκαταλελειμμένες καμπίνες» του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα (1906-1994)

Σε δημοπρασία βγαίνει μια νέα εκδοχή του «Blowin’ In The Wind» του Μπομπ Ντίλαν


Από το 1963 οπότε και συμπεριλήφθηκε στον δίσκο «The Freewheelin’ Bob Dylan», το «Blowin’ In The Wind» αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα κομμάτια του Μπομπ Ντίλαν. Τώρα, μια νέα εκδοχή του κομματιού αναμένεται να βγει σε δημοπρασία από τον γνωστό οίκο Christie’s Auction. Όχι, ο Ντίλαν δεν θα μετατρέψει το κομμάτι σε NFT, αλλά για την ακρίβεια, σε κάτι διαμετρικά αντίθετο. Η νέα αυτή

1.6.22

‘Αννα Πολατίδου: Αντωνία Παπαδάκη, Θάλαμος 312, Εκδόσεις Εντύποις


Την Αντωνία Παπαδάκη την γνωρίζαμε έως τώρα από τα ιστορικά της βιβλία και τα εκπαιδευτικά της άρθρα. Με το μυθιστόρημα «Θάλαμος 312» κάνει το πρώτο βήμα της στο πεδίο της λογοτεχνίας.

Το μυθιστόρημα ανοίγει με την απόπειρα αυτοκτονίας της κεντρικής ηρωίδας. Η Μυρτώ,

Δημήτρης Περοδασκαλάκης, Γραφή εκτός κήπου, Εκδ. Κουκκίδα, Αθήνα 2022.


του Αντώνη Καρτσάκη

«Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος. (Ιωάν. 1,1-2). Ο λόγος της Γραφής συνιστά στοιχείο δομικό της νέας ποιητικής σύλληψης του Δημήτρη Περοδασκαλάκη. Το αρχέτυπο πρόσωπο του Ποιητή των όλων, που συνδέεται άρρηκτα με τη γραφή («όλα τα είχε κανονίσει η γραφή: / τους ήλους, τα οθόνια ώς και την έγερσή Σου), είναι το πρόσχημά του να μιλήσει για τη γραφή. Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη του συλλογή ανοίγει με το ποίημα «Η γραφή και η αλήθεια» (Μες στο λευκό και μες στο μαύρο, Γαβριηλίδης 2005). Μιλώντας για τη γραφή –συγκεκριμένα για την «εκτός κήπου» (: παραδείσου) γραφή– ο έκπτωτος πλέον ποιητής παρακολουθεί την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου.

31.5.22

Μεταποίηση πικρής αυτοσυνειδησίας


ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ. Το ατελεύτητο του πεπερασμένου. Ποιήματα 1981-2019. Σελ. 112. Εκδόσεις Εντευκτηρίου, 2021 

 Βαρβάρα Ρούσσου 

Επιμέλεια: Μισέλ Φάις

 Η μεταποίηση της πικρής αυτοσυνειδησίας σε ποίηση γίνεται χωρίς ωραιοποιημένο λόγο, με λεξιλόγιο κοινό, απροκάλυπτο, με εικόνες κάποτε σκληρές όπου η φθορά δηλώνεται σωματικά. Ο Κώστας

“Γενναία εμπρός”: επιλεγμένα κείμενα της Σερβικής πεζογραφίας του εικοστού αιώνα, δίγλωσση έκδοση, επιλογή-μετάφραση-επιμέλεια: Γιώργος Γκόζης, εκδόσεις Ρώμη


Γράφει η Διώνη Δημητριάδου

Είκοσι πέντε πεζογράφοι της Σερβίας (δεκαεννέα άντρες και έξι γυναίκες) παρουσιάζονται στην πολύ προσεγμένη έκδοση (εκδόσεις Ρώμη) σε ανθολόγηση και μετάφραση από τον Γιώργο Γκόζη. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η έκδοση είναι εξ ολοκλήρου δίγλωσση (τα σερβικά μάλιστα σε κυριλλική γραφή), οπότε ταυτόχρονα εξυπηρετεί και το ελληνικό αναγνωστικό κοινό αλλά και τους αναγνώστες της γειτονικής χώρας – μια ένδειξη φιλίας όσο και συνειδητοποίησης των κοινών

Βλάσσης Κωνσταντίνος, Οι τελευταίες ημέρες του Αρμοστή – Ο Αριστείδης Στεργιάδης και ο Αύγουστος του 1922, Οξύ


Οι Εκδόσεις Archive έχουν την τιμή και τη χαρά να προσφέρουν στο αναγνωστικό κοινό το προϊόν μακρόχρονης έρευνας του Κωνσταντίνου Δ. Βλάσση, σχετικά με τον Ύπατο Αρμοστή της Σμύρνης την περίοδο της Μικρασιατικής Καταστροφής και το ρόλο του σε αυτήν. Με τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την τραγωδία που έπληξε τον μικρασιατικό και θρακικό ελληνισμό, η ιστορική έρευνα συνεχίζει να παρουσιάζει ευκαιρίες που ρίχνουν νέο φως στις τότε εξελίξεις. Το ανέκδοτο υλικό είναι ευρύ σε όγκο και

30.5.22

Γιόζεφ Ροτ «Απρίλης – Η ιστορία ενός έρωτα», Μετάφραση-Επίμετρο: Αγγελική Κορρέ, Εκδόσεις κοβάλτιο 2022


Ένας μοναχικός περιπλανώμενος άντρας φτάνει σε μια επαρχιακή πόλη Απρίλη μήνα. Συνάπτει σχέση με μια γυναίκα, μα σύντομα ερωτεύεται το «κορίτσι στο παράθυρο». Η αναβλητικότητα και η υποψία ενός επερχόμενου θανάτου θα καθορίσουν εάν αυτός ο έρωτας θα ευοδωθεί. Εξάλλου, ο ήρωας του Ροτ δεν ενδιαφέρεται τόσο για το «θήραμα» όσο για την ίδια την ιχνηλασία. Έχει πράγματι εμμονή με τον έρωτα·

Το ημερολόγιο της Εύας Μπέη «Με τον Νίκο Καρούζο» και μια έκθεση ζωγραφικής


τοῦ ΘΑΝΑΣΗ ΓΑΛΑΝΑΚΗ 

 Ὅταν ὁ Νίκος Κουφάκης, ἐκδότης τῆς Loggia, προανήγγειλε τὴν κυκλοφορία τοῦ βιβλίου τῆς Εὔας Μπέη μὲ τὸν ἁπλὸ πλὴν ἐμφατικὸ τίτλο Μὲ τὸν Νίκο Καροῦζο. Ἡμερολόγιο, ὁ ἀναγνωστικὸς κόσμος συνῆψε μιὰ σιωπηρὴ συμφωνία ἀναμονῆς. Δὲν μπορῶ νὰ θυμηθῶ πάνω ἀπὸ 5 ἢ 6 βιβλία τῶν τελευταίων ἐτῶν ποὺ νὰ δημιούργησαν μιὰν ἀντίστοιχη προσμονὴ ὑποδοχῆς καὶ τελικὰ αὐτὴ ἡ προσμονὴ νὰ δικαιώθηκε ὅταν ἔφτασαν στὰ ράφια καὶ στοὺς πάγκους τῶν βιβλιοπωλείων.