Σελίδες για τον πολιτισμό, την ποίηση, τον κινηματογράφο, το θέατρο, τη ζωγραφική. email: poets2015@gmail.com
31.1.23
Ο Τάσος Γουδέλης για τον Μενέλαο Λουντέμη
Οι μνήμες μου πολύ άχνες απ’ αυτόν. Είχε συνδεθεί πολύ στενά στη δεκαετία του ’50 με τον θείο μου και εκδότη του, Γιάννη Γουδέλη. Το μυθιστόρημά του "Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα" (Δίφρος, 1956) ήταν μεγάλη εμπορική επιτυχία. Ήταν χωλός αλλά φοβερός γυναικοκατακτητής. Έγραφε ασύστολα, χωρίς μέτρο. Δεν πίστευε στη λογοτεχνία, αλλά στην κοινωνική της σημασία. Εάν αυτή είχε
30.1.23
Το Γκέρλιτς, το μπουζούκι, η Θεσσαλονίκη και οι Γερμανοί
Γιώτα Μυρτσιώτη
29.1.23
Mια γυναίκα ζωντανό πένθος
Κώστας Ακρίβος «Ανδρωμάχη», εκδόσεις Μεταίχμιο, 2022
Το νέο βιβλίο του Κώστα Ακρίβου, παρ’ όλη την παραφθορά στην ορθογραφία του ονόματος, άμεσα οδηγεί τη σκέψη μας στη θρυλική φιγούρα της γυναίκας του Έκτορα, που μετά τον θάνατο εκείνου και του παιδιού της σύρθηκε από τον Νεοπτόλεμο ως σκλάβα στο παλάτι του στη Φθία. Εκεί γέννησε παιδιά απ’ αυτόν και μετά τη δολοφονία του ακολούθησε τον γιο της Πέργαμο στην ίδρυση της ομώνυμης πόλης, κουβαλώντας πάντα το πένθος της. Αυτά τα μυθολογικά γεγονότα που μας παραδίδουν οι πηγές αφηγείται με έντονη συγκινησιακή φόρτιση και η Ανδρομάχη του Ακρίβου.
28.1.23
Συμπαγές ποιητικό έργο
27.1.23
Μαρία Μαυρικάκη, Εξαρτάται, μια ιστορία ζωής δίπλα στην εξάρτηση, Πατάκης 2022.
«Δεν ήμασταν παιδιά εγκαταλειμμένα ή κακοποιημένα, γόνοι διαλυμένης οικογένειας, ούτε τίποτα πλουσιόπαιδα, που από την ευμάρεια οδηγούνται στην πλήξη και στους πειραματισμούς με τα διάφορα. Κοντολογίς, δεν ανταποκρινόμασταν σε κανένα από τα στερεότυπα που περιγράφονται ως οικογενειακό περιβάλλον των εξαρτημένων. Συνηθισμένοι άνθρωποι οι γονείς μας, τα παιδικά μας χρόνια χορτάτα από
26.1.23
Μαργαρίτα Παπαγεωργίου: Κατερίνας Λιάτζουρα, Λευκοί νάνοι, Βακχικόν 2022
Η εποχή των οραμάτων
Το long poem, μακροσκελές, μεγάλο ή μεγάλης έκτασης ποίημα, ως ποιητικό είδος ξεκίνησε από την αρχαιότητα με τα έπη, έγινε αγαπητό στον Μεσαίωνα, άνθισε στα χέρια των ποιητών και ποιητριών του Αμερικανικού Μοντερνισμού στις αρχές του εικοστού
25.1.23
Ανάμεσα στο μηδέν και στο ιερό της ύπαρξης
24.1.23
Τα μυστικά της «Γαλατούς»
Μάρω Βασιλειάδου
23.1.23
Παιχνίδι σπασμένο στα χέρια της Ιστορίας
Δημήτρης Πέτρου, Εικοστός κόσμος, Πόλις, Αθήνα 2022, 42 σελ.
Ποιήματα που ανακαλούν το σφαγείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, χωρίς κατάχρηση ιστορικών παραπομπών και πολεμικών σκηνών – σαν ένα υπαινικτικό πλην διαρκές και σταθερά διαβρωτικό φόντο. Ο ποιητής επωμίζεται όλους τους ρόλους, που θα καταλήξουν, έτσι κι αλλιώς, στο συμπέρασμα πως ο ίδιος δεν είναι τίποτε άλλο, είτε το θέλει είτε όχι, από ένα ιστορικό άθυρμα.
22.1.23
"Βιβλίο χαρακτήρων": "Η νοσταλγία της απώλειας", του Θεόδωρου Γρηγοριάδη
Γράφει ο Γρηγόρης Τεχλεμετζής
Η παιδική βιβλιοθήκη Soneva Kiri
Η παιδική βιβλιοθήκη Soneva Kiri (Ταϊλάνδη), μοιάζει με τεράστιο δεντρόσπιτο. Διαθέτει δωμάτια ανάγνωσης, τα οποία κρέμονται από το… ταβάνι, ένα μουσικό δωμάτιο με ταϊλανδέζικα μουσικά όργανα και βιβλία που αφορούν τις τοπικές παραδόσεις της χώρας.
21.1.23
Οι μέτοικοι της φαντασίας
20.1.23
Giorgio Bassani: Το μυθιστόρημα της Φεράρας, δυο τόμοι. Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής. Εκδόσεις Gutenberg.
Με φόντο τη Φεράρα και με επίκεντρο την εβραϊκή κοινότητά της, στην οποία ανήκε, ο μεγάλος συγγραφέας φτιάχνει ένα πανόραμα της Ιταλίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μυθιστόρημα αποτελείται από τα ακόλουθα έξι αυτοτελή κείμενα: Εντός των τειχών, Τα χρυσά γυαλιά, Ο κήπος των Φίντζι-Κοντίνι, Πίσω από την πόρτα, Ο ερωδιός και Η μυρουδιά του
19.1.23
«Θα πάρω τη στράτα κι εγώ τη μεγάλη»
Ηλίας Καφάογλου
Elisabeth Day, Η κίσσα
Η Μαρίσα ζει τον απόλυτο έρωτα με τον Τζέικ. Κάθε μέρα που περνάει, η σχέση τους δυναμώνει και πολύ γρήγορα αποφασίζει να μείνει μαζί του σε ένα πολύ μεγάλο σπίτι αφήνοντας πίσω την παλιά της ζωή και κόβοντας το νήμα επικοινωνίας με τον πατέρα της. Όταν μένει έγκυος, διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα τεράστια έξοδα και αποφασίζουν να νοικιάσουν ένα δωμάτιο του σπιτιού