30.6.15

Η ιστορία της Αερολέσχης Έδεσσας

Από την σελίδα http://edessaglidingclub.gr/
Το 1950, ιδρύεται ο Όμιλος Αεραθλητών Έδεσσας, τον οποίον πλαισιώνουν οι πρώτοι Εδεσσαίοι αεραθλητές.
Το 1973, ιδρύεται από αυτόν τον παραπάνω πυρήνα η Αερολέσχη Έδεσσας με καταστατικό της σκοπό, την διάδοση του αεραθλητισμού.
Το 1974,  γίνεται η πρόσκτηση 50 στρεμμάτων στους πρόποδες του Καϊμακτσαλάν με παραχώρηση του Υπουργείου Γεωργίας.
Το 1976, αρχίζουν τα έργα διάνοιξης και κατασκευής του αεροδρομίου,  Αεραθλητικού Κέντρου Μακεδονίας Θράκης.
Το Αεροδρόμιο της Αερολέσχης Έδεσσας, κατασκευάστηκε επι Προεδρίας ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου:
  1. ΓΙΑΒΑΝΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ, Αντιπρόεδρος
  2. ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ ΙΩΣΗΦ, Γεν.Γραμματέας
  3. ΜΑΡΙΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ταμίας
  4. ΤΣΑΚΟΝΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,  Έφορος Ανεμοπορίας


 Το Αεροδρόμιο πήρε έγκριση λειτουργίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με αριθμό ΥΠΑ/Ε2/Α/29643/5468/7-8-1976.

         
 Ο Ιωσήφ Σινιόσογλου  
ο πρώτος εκπαιδευτής της Σχολής
Ανεμοπορίας επί το έργον               
 
Ο Ιωσήφ Σινιόσογλου 
μετά την απόγείωση 
Ο Αντώνης Παναγόπουλοςο πρώτος πρόεδρος και Ιδρυτής
της Αερολέσχης επί το έργον 

 Με την Δ1/Γ/23879/5344/15-6-1979 απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας άρχισε να λειτουργεί, Σχολή Χειριστών Ανεμοπορίας, η δεύτερη στην Ελλάδα

Η πρώτη Διοίκηση της Σχολής Ανεμοπορίας ήταν:
  1. ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ ΙΩΣΗΦ, Διευθυντής
  2. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, Επόπτης Πρακτικής Εκπαίδευσης
  3. ΚΑΠΛΑΝΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, Επόπτης Θεωρητικής Εκπαίδευσης
  4. ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ ΙΩΣΗΦ, Εκπαιδευτής Αέρος
  5. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, Χειριστής Μηχανής Εκτόξευσης Ανεμοπτέρων


 Παράλληλα με τις προσπάθειες κατασκευής του αεροδρομίου άρχισε και η συγκρότηση δύο αεραθλητικών τμημάτων, ανεμοπορίας και αερομοντελισμού. Το τμήμα ανεμοπορίας, εξοπλίστηκε αρχικά με τρία μονοθέσια ανεμόπτερα τύπου CHAVKA και δύο εκπαιδευτικών τύπου RODA, τα οποία παραλήφθηκαν από το αεραθλητικό κέντρο Τρίπολης και είχαν περιπέσει σε αχρησία για αρκετά χρόνια. Αφού συντηρήθηκαν από την Αερολέσχη Έδεσσας, άρχισαν οι πρώτες πτήσεις στο νέο αεροδρόμιο.
   
 Έτσι φτάσαμε από.....
   
 Από την.. RODA SX-108
(1975) 
και την.. CHAVKA SX-116  Στα Grob G-103 Acro SX-145
& SX-146
 

 Aπο το 1980  μέχρι το 1984  με ευθύνη που ανέλαβε η Σχολή Ανεμοπορίας της Αερολέσχης Έδεσσας λειτούργησαν τρεις Πανελλήνιες Σχολές Στελεχών ανεμοπορίας της Εθνικής Αερολέσχης Ελλάδος και πήραν μέρος ανεμοπόροι από όλη σχεδόν την Ελλάδα. Οι Σχολές αυτές είχαν στόχο την διάδοση της Ανεμοπορίας στην Ελλάδα με την δημιουργία ανεμοπορικών πυρήνων ανά την χώρα.
 Το 2001 λειτούργησε άλλη μια Πανελλήνια εκπ/κη σειρά με τους ίδιους στόχους.

Η Αερολέσχη μας έχοντας ως στόχο την διάδοση και ανάπτυξη της ανεμοπορίας, διέθεσε αφιλοκερδώς όλο το έμψυχο και άψυχο δυναμικό της προκειμένου να δημιουργήσει ανεμοπορικούς πυρήνες στην Ελλάδα. Έτσι, μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί σε 18 εκπαιδευτικές σειρές ανεμοπόροι από την Έδεσσα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Λάρισα, Καστοριά, Αγρίνιο, Βέροια, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Πάτρα και Κρήτη. Η ομάδα ειδικά της Κρήτης που εκπαιδεύτηκε από την Σχολή μας, έχει δημιουργήσει αξιόλογο ανεμοπορικό πυρήνα με την αγορά ανεμοπτέρου και μηχανής εκτόξευσης και λειτουργεί αυτόνομα με την τεχνική καθοδήγηση της Αερολέσχης Έδεσσας.

 Από το 1986, η Αερολέσχη Έδεσσας σε συνεργασία με το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, άρχισε να εκπαιδεύει προσκόπους απ΄ όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, ετήσια σε Πανελλήνιες Σχολές Ανεμοπορίας Προσκόπων (ΠΑΣΑΠ), με σκοπό την διάδοση της ανεμοπορίας. Η δράση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
 
                                                   Η πρώτη ΠΑΣΑΠ

Μέχρι σήμερα η Σχολή Ανεμοπορίας της Αερολέσχη Έδεσσας και το τμήμα της Ανεμοπορίας έχει ξεπεράσει τις 20.000 πτήσεις, συνολικής διάρκειας 7.857 ωρών.
 Το ιστορικό ανεμόπτερο της Σχολής
ASK-13 SX-120

Η εξέλιξη του αεροδρομίου:
 Οι εγκαταστάσεις στις αρχές του 1990 Αρχίζει η διάνοιξη του β' διαδρόμου και των
χωρών γύρω από τα κτίρια 
 Κατασκευή β' διαδρόμου Κατασκευή β' διαδρόμου 
   
 Ανέγερση πρώτου ΤΟΛ στέγασης
ανεμοπτέρου 1993 
Αποπεράτωση α' φάσης Κέντρου
Διημέρευσης 1996
Πρόγραμμα LIDER I 
 Αποπεράτωσης β' φάσης
1998 LIDER II
 Αποπεράτωσης β' φάσης 
1998 LIDER II

Εγκαταστάσεις του 
Αεροδρομίου το 2005 
Εγκαταστάσεις του 
Αεροδρομίου το 2005
Εγκαταστάσεις του 
Αεροδρομίου το 2005
Ανέγερση δεύτερου ΤΟΛ στέγασης
ανεμοπτέρων 2006 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: