23.8.15

Γιάννης Δίσκος: ".. η μουσική είναι το Α και το Ω για τη ζωή μου.."

Συνέντευξη με τον Γιάννη Δίσκο!

(Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010)

Συναντήσαμε τον Γιάννη Δίσκο στη γενέτειρά του την Αριδαία . Κάποιοι ίσως τον γνωρίζετε κάποιοι άλλοι όχι. Γι αυτό είπαμε να σας τον συστήσουμε, μέσα από τις απαντήσεις του, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε πριν από λίγες μέρες!

Της Νικολέτας Βαφειάδου

1) Ποιο ήταν το ερέθισμα που σε έκανε να ασχοληθείς με την μουσική; Απ: Γεννήθηκα και έζησα στην Αριδαία , έναν τόπο πλούσιο σε παραδοσιακά ακούσματα, έναν τόπο με εξέχοντες μουσικούς. Μεγάλωσα σε μία οικογένεια που η μουσική υπήρχε πάντα. Από το μαγαζί με τα μουσικά όργανα που διατηρούσε για χρόνια ο πατέρας μου, μέχρι το μουσικό συγκρότημα «Χρυσοδάχτυλοι» που είναι μέλος εδώ και 30 χρόνια περίπου. Το ερέθισμα για την μουσική το είχα, μια "κακιά στιγμή" που με βρήκε κατά λάθος κλειδωμένο στο μαγαζί του πατέρα μου στάθηκε αφορμή να επιλέξω το είδος μουσικής και το μουσικό όργανο που με εκφράζει μέχρι και σήμερα. 2) Από το 2007 είσαι μέλος του συγκροτήματος Ιμάμ Μπαιλντί. Ξεχωριστός ήχος, πέρα από τα συνηθισμένα. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία; Απ: Oι Λύσσανδρος και Ορέστης Φαληρέας, έχοντας δώσει ήδη "ζωή" στους IMAM BAILDI ήθελαν να την εμπλουτίσουν με πνευστούς. Ο Γρηγόρης Φαληρέας, (εκτός από πατέρας των παιδιών είναι μουσικός παραγωγός και ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρείας) τυγχάνει να διατηρεί πολυετή φιλία με τον πατέρα μου Τάσο Δίσκο. "Σου έχω τους καλύτερους" είπε ο πατέρας μου. "Ο Γιάννης Δίσκος είναι παιδί μου και ο Περικλής Αλιώπης σαν παιδί μου". Δεν ήταν δύσκολο να μας ανακαλύψουν και κάπως έτσι άρχισαν όλα.
"Ψάχνουμε Βαλκανικούς ήχους" μου είπε στο τηλεφώνημα του ο Λύσσανδρος και σας θέλουμε για δύο παραστάσεις, μία για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και μία για μια συναυλία στην Γαλλία και θα δείξει αν θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε. Ίσως η πιο δύσκολη ακρόαση στην ζωή μας. Ένα ανερχόμενο με φιλοδοξίες συγκρότημα μας άφησε να δοκιμαστούμε, δοκιμάζοντας και εκείνοι παράλληλα το νέο αφιχθέν κοινό τους.
Δεν είχαμε ιδέα το τι θα παίξουμε, δεν είχε γίνει καμία πρόβα. Μετά άπο δέκα ημέρες βρεθήκαμε πάνω στην σκηνή μαζί με Λύσσανδρο και Ορέστη Φαληρέα ( γονείς ... των Imam Baildi ) "και τώρα παίζουμε", είπαν. Ήξεραν τι ήθελαν , ξέραμε τι μπορούμε να παίξουμε. Η βοήθεια ήρθε εύκολα μέσα άπο την μουσική τους γνώση και παιδεία και η βραδιά έκλεισε κάτι παραπάνω από πετυχημένη. Οι επόμενες που ακολούθησαν μέτρουν ήδη τρία χρόνια πετυχημένης και ανοδικής πορείας με ένα ακόμα CD για τους Imam Baildi το οποίο υπολογίζουμε να βγεί στο τέλος του 2010.
3)Φέτος εμφανίζεστε δίπλα στην Δήμητρα Γαλάνη και την Ελένη Τσαλιγοπούλου. Πως είναι να συνεργάζεσαι με τέτοια μεγάλα ονόματα; Απ: Η συνεργασία μας μαζί τους ήταν και θα είναι ένα "σχολείο" γεμάτο εμπειρίες. Η αλήθεια είναι ότι σε πιάνει ένα δέος στο άκουσμα αυτων των ονομάτων και μιας συνεργασίας μαζί τους, δέος που άγγιζε και τον φόβο ο οποίος έκρυβε πολλά: αγωνία, εμπιστοσύνη, επιθυμητό αποτέλεσμα.
Όταν σε επιλέγουν καλλιτέχνες του βεληνεκούς της Δήμητρας και της Ελένης, το τρακ δε φεύγει ποτέ. Πόσο μάλλον όταν πλαισιώνονται και από σπουδαίους μουσικούς. Καθημερινή προσπάθεια, συγκέντρωση και πολύ δουλειά γιατί ο πήχης ήταν πολυ ψηλά.
Κάθε βραδιά μαζί τους ήταν για εμάς ήταν σαν την πρώτη φορά. Μας αγκάλιασαν, μας βοήθησαν, μας στήριξαν, μας υποστήριξαν και το αποτέλεσμα ήταν μία υπέροχη και αξέχαστη συνεργασία, μία ωραία φιλία και δύο σπουδαίες δασκάλες που εκτός από ερμηνεύτριες πάνω άπο όλα είναι πολύ καλοί μουσικοί. Η συνεργασία μας μαζί τους ήταν ένα λιθαράκι που μπορεί σαν εικόνα να φαντάζει μικρό, άλλο είναι σπουδαίο τόσο για την εξέλιξή μας ως μουσικοί αλλά και ως άνθρωποι και αποτελεί πλέον ένα γερό θεμέλιο για την μετέπειτα πορεία μας. Τις ευχαριστούμε πολύ.

4) Έχεις πλούσιο βιογραφικό. Ποιες θεωρείς σημαντικές στιγμές για την καριέρα σου; Απ: Σε μία τέτοια ερώτηση η απάντηση θα μπορούσε να είναι σύντομη και απλή: "Όλες τις στιγμές".
Ξεκινώντας από τα μαθητικά μου χρόνια και τη συμμετοχή στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες με το συγκρότημα «ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΕΣ» που πήραμε την πρώτη θέση και με την παρουσίαση του βραβείου στο Μέγαρο Μουσικής και στο θέατρο της Δόρας Στράτου υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ μέχρι σήμερα που είμαι μέλος των «IMAM BAILDI». Από τότε έχει μεσολαβήσει ένα διάστημα μόλις 10 ετών το οποίο περιλαμβάνει συμμετοχές σε Μέγαρο Μουσικής, Ηρώδειο, «MAD SECRET CONCERT», συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες, συναυλίες σε όλη σχεδόν την Ευρώπη και φυσικά την φετινή εμφάνισή μας δίπλα στις κ.κ. Δήμητρα Γαλάνη και Ελένη Τσαλιγοπούλου στο VOX, με συναυλίες ανά την Ελλάδα και με το κλείσιμο της πετυχημένης συνεργασίας μας στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο στο Stage. Η απόκτηση του Διπλώματός μου στο Κλαρινέτο το 2009 με βαθμό άριστα παμψηφεί θα μπορούσε να είναι η σημαντική στιγμή της ζωής μου για την καριέρα και το βιογραφικό μου που προσπαθώ να εμπλουτίζω με σωστές επιλογές, κόπο και σκληρή δουλειά.
5) Δύσκολοι καιροί για την νυχτερινή ζωή λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, παρ' όλα αυτά το σχήμα γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα. Που το αποδίδεις αυτό; Απ: Αν θέλουμε να μιλήσουμε για δύσκολους καιρούς τότε σίγουρα δεν θα πρέπει να περιοριστούμε στη νυχτερινή ζωή. Πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε στη νυχτερινή ζωή της Αθήνας που ο κόσμος της, έχει ανάγκη τη διασκέδαση. Το συγκεκριμένο σχήμα είχε δύο από τις πιο καταξιωμένες ερμηνεύτριες στο χώρο, πλούσιο και προσεγμένο πρόγραμμα. Η επιλογή των τραγουδιών, η ενορχήστρωσή τους και η απόδοσή τους τόσο από τους ερμηνευτές όσο και από τους πολύ καλούς μουσικούς, σε συνδυασμό με επαγγελματίες ηχολήπτες φωτιστές και φυσικά ένα χώρο προσεγμένο και μελετημένο ακουστικά, και οπτικά (όσων αφορά την επαφή που μπορούσε να είχε το κοινό με τη σκηνή), απευθυνόταν σε όλες τις ηλικίες και σε όλες τις "τσέπες". Μετά από όλα αυτά δεν μπορούσε παρά να μην έχει ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Θα το παρατηρήσετε δια ζώσης στις εμφανίσεις που θα κάνουμε στη Θεσσαλονίκη. Άλλωστε, η επιτυχία δεν μετριέται πάντα με χρήματα, θα μπορούσα να σας απαντήσω. 6) Οι επαγγελματικές σου υποχρεώσεις σε αναγκάζουν να λείπεις πολύ καιρό από την Αριδαία. Δύσκολο μου ακούγεται. Απ: Κάθε δουλειά έχεις τις δυσκολίες της. Δεν θέλω να φανώ αχάριστος. Τα υπέρ υπερισχύουν των κατά. Η συχνή απουσία μου από την Αριδαία είναι αποτέλεσμα επιλογών μου. Τον τόπο μου τον αγαπώ και ότι και αν γίνει πάντα θα επιστρέφω. Μην ξεχνάτε πως είμαι δάσκαλος στο Δημοτικό Ωδείο της Αριδαίας και εκτός του ότι αγαπώ τη δουλειά μου πολύ, αγαπώ το ίδιο και τους μαθητές μου. 7) Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον; Απ: Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι η μουσική είναι το Α και το Ω για τη ζωή μου. Εύχομαι να μπορέσω να πετύχω αυτά που ονειρεύομαι. Είτε σαν μουσικός, μόνος ή σε κάποιο συγκρότημα, είτε σαν δάσκαλος. Κάθε στιγμή στη ζωή μου θα προσπαθώ για το καλύτερο. Αυτό που με εκφράζει σαν μουσικό και σαν Γιάννη. Σας ευχαριστώ!

πηγή: http://aridaianews.blogspot.gr/2010/09/aridaia-news_23.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: