Ωραίες αυτές οι συνεντεύξεις όπως θα έλεγε κι ο Καβάφης, είναι μια μικρογραφία της σύγχρονης Ελλάδας μ’ όλα τα καλά και τα στραβά της, τη μικροψυχία και την απλοχεριά, τη σοβαρότητα και την αβάσταχτη ελαφρότητα, το ταλέντο και τη μετριότητα που κερδίζει σχεδόν πάντα με τα τερτίπια της, την ποιότητα και την επιφάνεια, την αξιοπρέπεια και τον εγωισμό που σου σπάει τα νεύρα, την παράδοση και τις σύγχρονες τάσεις που έρχονται απ’ όλες τις γωνιές της γης, το ελληνικό και το παγκόσμιο που εμπερικλείει ο πολιτισμός μας στη σύγχρονη εκδοχή του.
Όλες οι πλευρές του πολιτισμικού μωσαϊκού μοιάζουν να απασχολούν τον Αντώνη Μποσκοΐτη, άγνωστες πτυχές της ζωής ανθρώπων που νομίζαμε ότι γνωρίζουμε έρχονται στην επιφάνεια και υπάρχουν ασφαλώς κάποιες στιγμές στο βιβλίο του που ξεχωρίζουν, για παράδειγμα η συνέντευξη-μονόλογος της Μαρίζας Κωχ, που αποκαλύπτει ένα σωρό λεπτομέρειες για την πολυτάραχη πορεία της από κάποιο ίδρυμα της Σαντορίνης μέχρι το Χάιντ Παρκ του Λονδίνου, όπου τζαμάριζε τραγουδώντας Τζάνις Τζόπλιν, οι ιστορίες της Δόμνας Σαμίου για την εποχή που έψελνε στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου όπου την ανακάλυψε ο Σίμων Καρράς, οι μνήμες της Καλής Καλό από τον Μανιαδάκη, τον Αττίκ και τον Λογοθετίδη, οι απρόβλεπτες θεολογικές εξομολογήσεις του Τζίμη Πανούση και οι υπαρξιακές του αναζητήσεις ύστερα από τον θάνατο του αδερφού του, η αφήγηση της Μαρίας Φαραντούρη για τα παιδικά της χρόνια που τη σημάδεψαν, τη θεϊκή ευλογία που αποτέλεσε η μουσική στη ζωή της και το ξεκίνημά της δίπλα στον Δημήτρη Μητροπάνο, οι αναφορές του Μίκη Θεοδωράκη στον Αντώνη Ρέμο την περίοδο που η μητέρα του τραγουδιστή καθάριζε γραφεία, ενώ δεν μπορεί να μη γίνει μνεία των συνεντεύξεων της Ρίκας Διαλυνά, η οποία ξαφνιάζει με τις εντελώς πρωτότυπες ιδέες που έχει σχηματίσει για τον θάνατο και, πάνω απ’ όλα, η συνέντευξη της Τάνιας Τσανακλίδου, η καλύτερη συνέντευξη του βιβλίου κατά τη γνώμη μου, όπου η γνωστή τραγουδίστρια και ηθοποιός εντυπωσιάζει ευχάριστα με την ειλικρίνεια, την αυθεντικότητα, τη μεταφυσική ομορφιά και το βάθος της σκέψης της.
Ο Αντώνη Μποσκοΐτης εκτελεί με απόλυτη ευσυνειδησία τη δουλειά του παραδίδοντας δεκαοχτώ συνεντεύξεις σαν μονόπρακτα, όπως λέει ο ίδιος, όπου οι πρωταγωνιστές ανταλλάσσουν τις σκέψεις τους και σχολιάζουν επί παντός του επιστητού, από τις ζήλιες και τις μικρότητες της Βουγιουκλάκη μέχρι τον δίσκο Four Horsemen των Aphrodites Child (Ντέμης Ρούσσος – Βαγγέλης Παπαθανασίου) που καθόρισε τη ζωή του Liam Gallagher, τραγουδιστή των Oasis. Διαβάζοντας το βιβλίο του κατανοεί κάποιος ότι θέλει ειδικό ταλέντο για να πάρεις μια καλή συνέντευξη, χρειάζεται περιέργεια υγιής και γνήσια, ένστικτο και αντίληψη της ψυχολογίας, τόλμη για να ρωτήσεις πράγματα που πιθανώς δεν έχουν ρωτηθεί, αλλά και σεβασμό απόλυτο του ανθρώπου ο οποίος στέκεται απέναντί σου, καλή προετοιμασία και γνώση, διακριτικότητα και ευγένεια, υπομονή, καλλιέργεια και ήθος, συναισθηματική νοημοσύνη και πνεύμα φιλομάθειας. Όλα αυτά συντελούν στο τελικό αποτέλεσμα και αποτυπώνονται σε σχόλια που αποτελούν τον καλύτερο έπαινο που υπάρχει, σχόλια όπως: «Να ξέρετε, σας είπα πράγματα που λέω για πρώτη φορά δημόσια» ή «Νιώθω μετά από ένα τρίωρο που κάθισα μαζί σας, πως έδωσα ίσως την καλύτερη συνέντευξη της ζωής μου. Αισθάνθηκα σα να σας κουβαλούσα μέσα μου επί σειρά δεκαετιών και παρακολουθούσατε αόρατος ολόκληρη τη ζωή μου».
18 συνεντεύξεις, σαν μονόπρακτα
Αντώνης Μποσκοΐτης
(Ελισάβετ Βακαλίδου, Ρίκα Διαλυνά, Μίκης Θεοδωράκης, Μαρίζα Κωχ, Τζίμης Πανούσης, Δόμνα Σαμίου, Μαρία Φαραντούρη, κ.ά.)
Μετρονόμος
240 σελ.
ISBN 978-618-5339-21-0
Τιμή €14,84
Αντώνης Μποσκοΐτης
(Ελισάβετ Βακαλίδου, Ρίκα Διαλυνά, Μίκης Θεοδωράκης, Μαρίζα Κωχ, Τζίμης Πανούσης, Δόμνα Σαμίου, Μαρία Φαραντούρη, κ.ά.)
Μετρονόμος
240 σελ.
ISBN 978-618-5339-21-0
Τιμή €14,84
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου