Μυθιστόρημα με αστυνομική θεματολογία, «Η Τελευταία Συμφωνία» με στοιχεία ανατροπής και συναισθηματικής φόρτισης, και συνάμα εξασφαλισμένο σασπένς από την αρχή μέχρι το τέλος του βιβλίου. Η συγγραφέας Τόνια Λαλούση με ροπή προς την εγκληματολογία, δημιουργεί ήρωες των οποίων η ζωή και οι απαιτήσεις παραπέμπουν στον φανταστικό - και γιατί όχι ρεαλιστικό - κόσμο της Αγκάθα Κρίστι. Με γραφή που κυλάει σε κάθε σελίδα του έργου της, με ύφος που αποπνέει άλλοτε σκληρότητα κι άλλοτε τρυφερότητα και με αρωγό την άνευ ορίων φαντασία της, δημιουργεί ένα μυθιστόρημα γραμμένο για ανήσυχους αναγνώστες που ελκύονται από το ρίσκο, την έκπληξη, το διαφορετικό.
Διαβάζουμε ότι μετά το προηγούμενο βιβλίο της «Πτώση», που είναι ένας συνδυασμός αστυνομικού και ρομαντικού μυθιστορήματος, η Τόνια Λαλούση καταλήγει ως σταθερή επιλογή στο αστυνομικό μυθιστόρημα.
«Η Τελευταία Συμφωνία» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Λεξίτυπον» και είναι το τρίτο κατά σειρά βιβλίο της, παράλληλα δε ετοιμάζεται το τέταρτο αστυνομικό της μυθιστόρημα. Η Τόνια Λαλούση γεννήθηκε το 1993 στην Καλαμάτα και σπούδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η ίδια σε συνέντευξή της υποστηρίζει ότι «κάθε συγγραφέας ζει καθημερινά στον μικρόκοσμο του βιβλίου που γράφει. Είναι ένας φανταστικός κόσμος κατά κύριο λόγο, αλλά για εμάς φαντάζει πραγματικός. Πιστεύω πως εκτός από τα βιβλία φαντασίας τα υπόλοιπα λογοτεχνικά είδη μπορούν να σταθούν στην αλήθεια τους και να παραλληλιστούν με τον πραγματικό κόσμο. Άλλωστε πολλές φορές υπάρχουν γραμμένες ιστορίες βασισμένες σε πραγματικά γεγονότα. Συνεπώς θεωρώ πως είναι δύο κόσμοι που συνυπάρχουν αρμονικά ο ένας μες στον άλλον».
Όσο για το ερώτημα, τι καθιστά μια αστυνομική μυθοπλασία ενδιαφέρουσα, η Τόνια Λαλούση έχει τη δική της ενδιαφέρουσα απάντηση: «Το κυνήγι εύρεσης του δολοφόνου και τα πιθανά μονοπάτια που οδηγούν σε αυτόν είναι νομίζω το κατεξοχήν χαρακτηριστικό που καθιστά μια αστυνομική πλοκή ενδιαφέρουσα. Η ιδιομορφία δεν είναι στο έγκλημα, αλλά στην αναζήτηση του δολοφόνου που κάνει κάθε υπόθεση ξεχωριστή και μοναδική».
Η βασική υπόθεση του βιβλίου σχετίζεται με την εξής μυθοπλασία: «Ο εγκληματολόγος Πέτρος Δεληγιάννης, βρίσκεται μπροστά σε ένα έγκλημα με υπογραφή. Η κόρη ενός επιφανούς πολιτικού δολοφονείται λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές, ταράζοντας την εφησυχασμένη πολιτική σκηνή.
Μοναδικό στοιχείο αναφοράς: μια ξεχωριστή μελωδία που βρέθηκε πάνω στο πτώμα της. Το κυνήγι εύρεσης των πιθανών υπόπτων ξεκινάει με έναν κορυφαίο Ρώσο συνθέτη να έρχεται στο προσκήνιο, τη στιγμή που το μοναδικό άτομο που είχε κίνητρο να τη σκοτώσει είναι ο αδερφός της και νέος αρχηγός του κόμματος του πατέρα τους. Μια διπλή δολοφονία που έμεινε θαμμένη στην Αμερική, ένας επιχειρηματίας που θα ρισκάρει τη ζωή του για να παραμείνει στην κορυφή, μια συνεργασία με κωδικοποιημένα ονόματα και ένα θύμα ψυχολογικής χειραγώγησης, θα φέρουν τον Πέτρο Δεληγιάννη στην παγωμένη πόλη της Μόσχας, για να εξερευνήσει την αλήθεια πίσω από τα προσωπεία των υπόπτων που αποζητούν τη δόξα. Ο δολοφόνος κάνει λάθη. Δεν μπορεί να αγγίξει την τελειότητα. Έχει μόνο μια τελευταία ευκαιρία»
Το μυθιστόρημα «Η Τελευταία Συμφωνία», ανήκει σ’ εκείνη την κατηγορία των έργων που η συγγραφική τους βαρύτητα και το λογοτεχνικό τους κύρος, εδράζεται κατά πρώτον στην φαντασιακή δεινότητα του δημιουργού και κατά δεύτερον στην πρόθεσή του να οδηγήσει τον αναγνώστη άνευ μίτου στον λαβύρινθο της μυθοπλασίας, όπου όλα μπορούν να συμβούν… και να μη συμβούν.
Τα τελευταία χρόνια το αστυνομικό μυθιστόρημα, με έξαρση στην Σκανδιναβία, εισχώρησε αργά και σταθερά στις διανοητικές επιλογές των Ευρωπαίων συγγραφέων. Στην Ελλάδα άργησε να εμφανιστεί, με ανάλογο εύρος, των σημερινών εκδόσεων αλλά και πάλι δεν αποτελεί την πλειονότητα των εκδιδομένων βιβλίων. Όμως η είσοδός του είναι εντυπωσιακή και απ΄ ότι διαφαίνεται κατακτά όλο και περισσότερους αναγνώστες.
Η Τόνια Λαλούση νεαρή ηλικιακά συγγραφέας, εισήλθε νωρίς στον χώρο της ανατρεπτικής αστυνομικής λογοτεχνίας και ανήκει στις πρωτοπόρες συγγραφείς που συγγράφουν με έφεση προς την εγκληματολογία και το μυστήριο.
Το μελάνι της είναι πολύχρωμο και η πένα της στάζει πρωτοτυπία και σύγκρουση. Ότι χρειάζονται ως συστατικά για την επιτυχία ενός βιβλίου σαν κι αυτό που συνέγραψε η Τόνια Λαλούση.
«Η Τελευταία Συμφωνία» προτείνεται ανεπιφύλακτα.
Κριτική από την Κατερίνα Αθανασίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου