30.3.22

14 ερωτήσεις στην 'Ελσα Κορνέτη

 


  1. Ποίηση ή πεζό;

 

Η Ποίηση είναι αναμφισβήτητα η κινητήριος δύναμη της γραφής μου.

 

2. Τι δεν έχετε γράψει ακόμη που θα θέλατε να γράψετε;

 

Έχω γράψει σχεδόν όσα θα ήθελα να έχω γράψει. Ανέκδοτες ποιητικές συλλογές, συλλογές διηγημάτων, δοκίμια, μεταφράσεις και κριτικές που περιμένουν στωικά αποθηκευμένες. Θα είμαι ευτυχής όταν εκδοθούν όλα όσα έχω γράψει.

 

3. Πώς ξεκινάει ένα βιβλίο; Υπάρχει τόπος, χρόνος, που έρχεται η έμπνευση;

 

Υπάρχει ένα πλαίσιο συλλογής στοιχείων από την τριβή των οποίων κάποια ευτυχή στιγμή προκύπτει η σπίθα της πολυπόθητης ανάφλεξης. Υπάρχει κι ένα αλχημιστικό σχέδιο που ακολουθεί τον τίτλο, ο οποίος παραδόξως προηγείται του περιεχομένου.

 

4. Τι είναι η έμπνευση για έναν συγγραφέα;

 

Έμπνευση είναι η δύναμη της ανάκλησης γεγονότων, βιωμάτων και καταστάσεων μέσω της ανάμνησης, της νοσταλγίας, της συγκίνησης και η δυνατότητα μετασχηματισμού τους. Έμπνευση είναι και η εγρήγορση, η περιέργεια, η ανησυχία, αλλά και άφθονα μικρά ή μεγάλα μεταφυσικά επεισόδια που δεν χρήζουν ερμηνείας και εξήγησης.

 


5. Αν θα γράφατε ιστορικό μυθιστόρημα, ποια περίοδος θα σας ενδιέφερε;

 

Η περίοδος της ιταλικής Αναγέννησης.

 

6. Παίζει ρόλο ο τόπος που γεννήθηκε κανείς;

 

Για τον καλλιτέχνη ο αληθινός τόπος και πατρίδα είναι ο εαυτός του. Προσωπικά δημιουργώ και σκέφτομαι σαν ένας παγκόσμιος άφυλος άνθρωπος σαν ένας homo universalis που μπορεί να γράφει ατενίζοντας τον τόπο του, τη γη ολόκληρη από απόσταση σαν να ζούσε και να ζει ταυτόχρονα σε όλα τα μέρη της γης σαν να ζούσε και να ζει παράλληλα πολλές ζωές σε πολλές εποχές, που ενίοτε συνοψίζονται σε μία και τότε διαιρώντας τους κύκλους της ζωής μου με την επίγεια φωνή, κινώ ποιητικά την ψυχή.

 

7. Επινοείτε χαρακτήρες για τα βιβλία σας ή κάπου σκιαγραφείτε τον εαυτό σας ή κάποιον γνωστό, φίλο;

 

Οι χαρακτήρες μου είναι κατά βάση επινοημένοι, αποκυήματα της φαντασίας μου. Αυτό είναι το πιο διασκεδαστικό παιχνίδι για μένα.

Κάποτε σκιαγραφώ και τον εαυτό μου «μεταμφιεσμένο» και «μετασχηματισμένο».

 

8. Το λοκ ντάουν, και γενικά όλη η παράξενη κατάσταση που βιώνουμε πως σας επηρέασε; Ήταν

σημείο αναστοχασμού για τον ψυχισμό σας, για τις σχέσεις σας με άλλους ανθρώπους;

 

Ήταν μια πολύ παραγωγική περίοδος. Σκέψεις, εικόνες και ιδέες κατέκλυζαν καθημερινά το μυαλό μου. Κατέγραψα τα πάντα.

 

9. Υπήρξε κάτι, κάποιος που στάθηκε αποκούμπι αυτή τη δύσκολη περίοδο;

 

Οι αγαπημένοι άνθρωποι της οικογένειάς μου και του φιλικού μου περιβάλλοντος ήταν μεγάλο αποκούμπι, επίσης η φύση που είναι ανιχνεύσιμη μέσα στην πόλη, και ο πιστός μου σκύλος.

 

10. Θα γράφατε ποτέ με ψευδώνυμο; Το έχετε κάνει;

 

Θα έγραφα ευχαρίστως με ψευδώνυμο και μάλιστα με ένα ψευδώνυμο ουδέτερο τύπου «Δερματόδετο Βιβλίο» που δεν θα είχε αναγνώριση φύλου. Θα με απάλλασσε από την προκατάληψη, τον σεξισμό, την υποτίμηση, την αδικία, και πολλούς άλλους μπελάδες. Δυσκολεύομαι να διαχειριστώ το γεγονός ότι συχνά στον χώρο μας κρίνεται το πρόσωπο και σε μικρότερο ή και ανύπαρκτο βαθμό το έργο. Θλιβερή διαπίστωση.

 

11. Το γράψιμο θεωρείτε πως είναι για λίγους; Όλοι μπορούν να γράψουν;

 

Υπάρχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Ο καθένας μπορεί να γράψει αρκεί να κατέχει γερά, να δουλεύει και να εξελίσσει το εργαλείο του γραπτού λόγου, κοινώς τη γλώσσα, και να έχει επιτακτική και αδιαπραγμάτευτη μέσα του την ανάγκη της έκφρασης. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να αισθάνεται δημιουργικός και να βρει τον χώρο που του αναλογεί, αν υποθέσουμε ότι του αναλογεί. Ο άνθρωπος από τη φύση του είναι ένας εν δυνάμει καλλιτέχνης, γιατί λοιπόν όχι και γραφιάς. Η δημιουργική και καλλιτεχνική του φαντασία συνήθως αναχαιτίζεται και κατακρεουργείται στα σχολικά χρόνια. Εκεί συντελείται η μεγαλύτερη ζημιά.

 

12. Υπήρξε κάποιο συμβάν στη ζωή σας το οποίο έχετε μεταφέρει και σε βιβλίο σας;

 

Ο θάνατος του πατέρα μου.

 

13. Τι οραματίζεστε για το μέλλον του βιβλίου στην Ελλάδα; Υπάρχει μέλλον;

 

Τα βιβλία έχουν πνεύμονες και ψυχή. Τα βιβλία ζουν κι αναπνέουν, γιατί τσαλακώνονται, τσακίζονται, υπογραμμίζονται, σκίζονται, γίνονται παυσίπονα, ηρεμιστικά, υπνωτικά, καύσιμη ύλη και σουβέρ. Τα βιβλία είναι ευλύγιστα και εφτάψυχα σαν τις γάτες. Απ’ όποιον όροφο κι αν τα πετάξεις θα σταθούν ατάραχα στα πόδια τους. Υπάρχει μέλλον στη μικρή μας χώρα.

 

14. Ετοιμάζετε κάτι αυτόν τον καιρό;

 

Έχω ολοκληρώσει μια ποιητική συλλογή και έχω παραδώσει προς έκδοση ένα νέο βιβλίο με διηγήματα, που όπως συμφωνήθηκε θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2022.

 

Βιογραφικό:

https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=72474 

Δεν υπάρχουν σχόλια: