19.12.19

Θοδωρής Σαρηγκιόλης |Ταυτότητα ποιητής

21 ερωτήσεις υπό Σωτηρίου Κ. Παστάκα 
 Γράφετε μόνο ξύπνιος;
Συνήθως. Με κάποιες παρεκτροπές.
 Αν είστε εξαρτημένος από την ποίηση, γιατί δεν παίρνετε μεθαδόνη;
 Έχω κι άλλες εξαρτήσεις και τις θεραπεύω με άλλες, πέραν της ποίησης, χωρίς «βοηθήματα». Αισθάνεστε ποιητής μόνον όταν γράφετε;
Μάλλον. Γιατί τον υπόλοιπο βίο μου ζω.
Γράφετε και αποτυχημένα ποιήματα ή τα δημοσιεύετε μόνο;
Και γράφω και τα δημοσιεύω, ρωτώντας κατόπιν τον καθρέφτη μου.

Το ποίημα φέρνει στο μυαλό σας α) τα πόδια μιας γυναίκας;, β) ένα ηλιοβασίλεμα;, γ) ένα θεσπέσιο γεύμα;
Τα πόδια μιας γυναίκας σ’ ένα καλοστρωμένο τραπέζι.
Οι λέξεις είναι απαραίτητες σε ένα ποίημα;
Και αν ναι, έχετε λίστα με ποιητικές λέξεις που πρέπει να αποφύγετε;
Απολύτως απαραίτητες, όπως το σκόρδο στη σκορδαλιά. Η λίστα με τις βλαβερές μεγάλη.
Την ποιητική σας ταυτότητα την πήρατε από μόνος σας ή σας την έδωσε η συντεχνία;
Μία ταυτότητα έχω: αστυνομική, την άλλη δεν την έχω δει ποτέ.
 Αν τα κακά ποιήματα των φίλων σας κάνουν καλύτερους ποιητές, οι κακές κριτικές σας ωθούν στο καλύτερο;
Η συνεπαγωγή αυτή δεν λειτουργεί συνδυαστικά πάντα.
Γράφετε από ανάγκη ή από συνήθεια; Μόνο όταν υπάρχει λόγος.
 Πιστεύετε στη μούσα; Αν ναι, πια είναι η δική σας;
Η μουσική πρωτίστως, αγκαζέ με τη ζωή. Σας έχει επισκεφτεί η έμπνευση τώρα τελευταία και πότε ήταν η τελευταία φορά που σας κορόιδεψε;
Τώρα τελευταία δεν δέχομαι επισκέψεις, μπλεγμένος γαρ με αλλότριες «ακολασίες’’.
 Ποιος ήταν ο τίτλος του πρώτου σας ποιήματος και για ποιο πράγμα μιλούσατε;
Κάτι για αρώματα κι αναζητήσεις, αν θυμάμαι καλά μετά τόσα χρόνια. Ούτε τον τίτλο.
 Είστε ερωτευμένος αυτόν τον καιρό;
 Δύσκολη απάντηση σε ωραίο θέμα. Μια απάντηση ίσως θα ‘ταν: Διαρκής ευαισθησία.
Πως αισθάνεστε όταν σας αποκαλούν ποιητή;
 Ρωτώ αν απευθύνονται σε μένα και μετά συνεχίζω χαμογελώντας.
Σας ώθησε κάτι ώστε να ασχοληθείτε με την ποίηση ή ήταν δική σας απόφαση;
 Παλιές ιστορίες που δύσκολα ανασύρονται και κυρίως η αδυναμία μου να γράψω τη δική μου μουσική.
Πιστεύετε ότι για να είναι κάποιος ποιητής πρέπει να έχει κάποιο χάρισμα ή απλώς πολλά ελαττώματα;
Μάλλον θα πρέπει να του έχουν χαριστεί πολλά ελαττώματα και να πιστεύει ότι η ποίηση τα γιατρεύει.
Στην ζωή σας έχετε αφοσιωθεί μόνο στην ποίηση ή έχετε και κάποια κατοικίδια ή ακριβά αυτοκίνητα ή ερωμένες/ους;
Κατά καιρούς έχω αφοσιωθεί σε ετερόκλητα πράγματα, ιδέες, μονοκαλλιέργειες, μεταξύ των οποίων και η ποίηση.
Γράφετε καθαρά μόνο δικές σας σκέψεις ή κλέβετε και τις σκέψεις άλλων ατόμων;
Τα δικά μας παιδιά δεν είναι σίγουρα μόνο δικά μας, είναι του κόσμου όλου. Πιστεύετε ότι υπάρχουν ταμπού στην ποίηση;
Όχι. Ταμπουρωμένοι ποιητές, ναι.
Ποιος πιστεύετε πως είναι ο χειρότερος χαρακτηρισμός για έναν ποιητή;
 Μέτριος.
 Πώς ορίζεται η ποίηση;
Δεν είμαι καλός στους ορισμούς.
https://exitirion.wordpress.com/2019/12/14/thodoris-sariggiolis-tauyotita-poihtis/?fbclid=IwAR3dQehWScpcC5RscYYdc7CjrW1dYmPAUmhmtwuLjhX6npy-Lv6JaeuQH3A

Δεν υπάρχουν σχόλια: