23.6.20

Κώστας Μπραβάκης, (1962- 2020), «Ο παράδεισος μακριά»

Ο χορός του Αλεκτρυώνα

δεν είμαι νέος ούτε αρχαίος
δεν είμαι Έλληνας ωραίος
δεν είμαι απόγονος του Ομήρου
και χρήστης δανεικού ονείρου
`
δεν είμαι εγώ το φως του κόσμου
δε φέγγει τίποτα εμπρός μου
είμαι το τέλος μιας πορείας
στον τενεκέ της ιστορίας
`
δεν έχω μνήμη ν’ ακουμπήσω
δεν έχω μάχη να κερδίσω
δεν έχω φόβο μήτε ελπίδα
να ξαναπέσω στην παγίδα
`
δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω
ούτε και που να σταματήσω
τελειώνει γρήγορα ο χρόνος
θα μείνω πάλι εκτός νυμφώνος
`
είμαι της γης τα’ απολειφάδι
ένα βλογιοκομμένο χάδι
μια σαχλαμάρα που νομίζει
πως κάπου κλέφτικα σφυρίζει
`
είμαι ένα πρόβλημα λυμένο
ένα παιχνίδι τελειωμένο
ένα μυγάκι μες στο μάτι
που σου χαλάει το ραχάτι
******
Requiem
`
σε βρήκα χτες το βράδυ να παλεύεις με στοιχειά
σαν Δον Κιχώτης άνεργος να ψάχνεις για φωτιά
στους δρόμους τριγυρνούσες σαν αδέσποτο σκυλί
ψάχνοντας για το μυστικό
που ψάχνουν μα δε βρίσκουν οι πολλοί
`
και ‘γω πίσω απ’ τις γρίλιες να σε παρακολουθώ
λίγο πριν ξημερώσει τρεις φορές θα σ’ αρνηθώ
εγώ δεν είμαι ένορκος, δεν είμαι δικαστής
δεν είμαι αυτός που κρέμεται στην άκρη της κλωστής
`
είμαι καλά στημένος και πληροφορημένος
γι αυτό δεν αντιστέκομαι πια
είμαι δικτυωμένος και προγραμματισμένος
γι αυτό δεν πέφτω μες στη φωτιά
`
δεν είμαι ένας πολεμιστής δεν κάνω γι αρχηγός
είμαι μικρός και μέτριος του κόσμου ουραγός
δεν είμαι ούτε άτυχος, μα ούτε τυχερός
δεν είμαι ούτε έξυπνος, μα ούτε πονηρός
`
είμαι καλά στημένος και πληροφορημένος
γι αυτό δεν αντιστέκομαι πια
είμαι δικτυωμένος και προγραμματισμένος
γι αυτό δεν πέφτω μες στη φωτιά
`
***********************
Ο Κώστας Μπραβάκης γεννήθηκε στο Διδυμότειχο το 1962. Η πρώτη του επαφή με τη μουσική ήταν δίπλα σε παραδοσιακούς οργανοπαίχτες. Αργότερα μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε αρμονία, αντίστιξη φούγκα και κιθάρα. Παράλληλα πήρε μαθήματα jazz κιθάρας και θεωρίας από τον Κώστα Σαπαλίδη, απόφοιτο του Los Angeles Institute of Technology. Το ίδιο διάστημα δημιούργησε το συγκρότημα Νώε με το οποίο εξέδωσε δύο δίσκους και περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα.
Το 1993 γράφτηκε στην τάξη σύνθεσης του Θόδωρου Αντωνίου, από τον οποίο πήρε και μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας. Το 1998 αποφοίτησε με άριστα παμψηφεί και Β’ βραβείο.
Εργα του έχει ερμηνεύσει η συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσ/νίκης, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και άλλα σύνολα.
Το Σεπτέμβρη του 1998 βραβεύτηκε στο διαγωνισμό σύνθεσης για κρουστά όργανα που έγινε στα πλαίσια του Α΄ Διεθνούς Φεστιβάλ κρουστών οργάνων στη Θεσσαλονίκη. Εχει γράψει έργα για μικρά και μεγάλα σύνολα, σόλο όργανα και κύκλους τραγουδιών. Από το 1993 εργάστηκε στην Βέροια στο Ωδείο Φίλιππος του οποίου ήταν ιδρυτής. Ήταν μέλος της Ενωσης Ελλήνων Μουσουργών.
Δισκογραφία:
– Νώε ANO KATO Records 1987,μουσική σύνθεση και στίχοι
– Nώε, η γιαγιά Ειρήνη ΛΥΡΑ 1990 μουσική σύνθεση και στίχοι
– Το μπλε παλτο Ωδείο Φίλιππος 1998, συμμετοχή σε δίσκο με τραγούδια μαθητών, καθηγητών του Ωδείου και λοιπών καλλιτεχνών της πόλης.
– Δικαίωμα στη ζωή 1999, Ωδείο Φίλιππος, Νομαρχία Ημαθίας, Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες σε τραγούδια του ίδιου και του Παγκράτη Παυλίδη.
– Οταν κοιτάς ανατολή… κρυφά παρηγοριέμαι ANO KATO Records 2000
– Δέκα «ιδιωτικά» τραγούδια με επιρροές από τις εξ ανατολών καταβολές του.
– Κώστας Μπραβάκης – Χρήστος Βερνάρδος – Βασίλης Βαλαβάνης σε έργα για κιθάρα συνθετών του 20ου αιώνα ΑΝΟ ΚΑΤΟ records

Δεν υπάρχουν σχόλια: