7.12.20

Ποιήματα – της Elfriede Gerstl


Μετάφραση: Γιώργος Καρτάκης

περί χρήσης των στίχων

σε έναν στίχο μπορείς να στηριχτείς
όπως σε μια γωνιά του καναπέ
στη ράχη ενός στίχου να καλπάσεις
με τα μαλλιά να κυματίζουν στον άνεμο
μπορείς να ανεβείς ψηλά
σαν σε αερόστατο
ένας τους τριγυρνά με παπούτσια βαριά
στον ξύλινο διάδρομο
τριγύρνα κι εσύ
ένας ανοίγει φτερά
και φτερουγίζει ολόγυρα
όπως ξεπεταρούδι
ακολούθησε τον αν μπορείς
ένας σαν πύραυλος φεύγει μακριά
χωρίς επιστροφή.

⸙⸙⸙

αιφνίδιος επισκέπτης

το ποίημα έρχεται
σαν γάτα
να το καλέσεις δεν μπορείς.
υπάκουα ακολούθησε το βήμα του
(ποιος ξέρει
πότε θα ξανάρθει).
είτε το πεις μαγεία του νου
είτε έκσταση
είναι αιτία δέους

⸙⸙⸙

Φωτίζει

στην καφετιά μουντάδα αυτού του χειμώνα
σκέφτομαι έντονα
έναν ήλιο ζεστό το πρωί
τις κόκκινες ολλανδικές τουλίπες
που θα αγοράσω
πολύχρωμες παιδικές φορεσιές
σ’ ένα λιβάδι που πρασινίζει δειλά
ίσως κάποιος να πει
ΕΓΕΝΕΤΟ ΜΑΡΤΗΣ
ή ίσως αυτός να έρθει από συνήθεια
μόνος του
πιστεύω βαθιά
πως θα έρθει κι ο απρίλης
ακόμα κι αν εγώ δεν είμαι πια εδώ
ακόμα κι αν εμείς δεν είμαστε πια εδώ
κι αυτός ο ερχομός πως θα είναι μια παρηγοριά
πότε πότε – όταν το χρειάζομαι

⸙⸙⸙

μονόλογος με εσένα

στη μέση της αιωνιότητας
με πλησιάζεις
φέρνεις μπισκότα για το τσάι –
δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα

θα ήθελα, σκέφτομαι,
να σε γνώριζα πάντα
πολλές ζωές μέσα σε μία στριμωγμένες
όμως δεν είναι αιτία να λυπάμαι
δεν είναι αιτία να χαίρομαι΄
ένα φύλλο στον άνεμο
κι επαίρεται τόσο

⸙⸙⸙

ο ουρανός μου

ο ουρανός μου είναι εδώ και τώρα
ο ουρανός μου είναι η εικόνα που έχω
για τον ουρανό
είναι η καλοσύνη
η εμπιστοσύνη
το νοιάξιμο
στο καλό και στο κακό
ο ουρανός μου δεν είναι γεμάτος βιολιά
αλλά αλληλεγγύη
ο ουρανός μου είναι η ουτοπία
ενός δίκαιου κόσμου
όπου η κατανόηση και η συμπόνια
θα είναι πράξη καθημερινή
ουρανός είναι το στέρεο δίκτυο
ομοϊδεατών συνοδοιπόρων
και η τύχη
να ανήκεις σ΄αυτό
το αν υπάρχει ακόμα ένας ουρανός
το αφήνω στην έκπληξη

⸙⸙⸙

Η εβραϊκής καταγωγής Αυστριακή ποιήτρια Elfriede Gerstl γεννήθηκε το 1932 στην Βιέννη, επέζησε κρυμμένη της ναζιστικής λαίλαπας, και πέθανε πάλι εκεί το 2009.

[Πρώτη δημοσίευση στο ηλεκτρονικό Φρέαρ. Ζωγραφική: Francis Bacon. Δείτε τα περιεχόμενα του πρώτου μας ηλεκτρονικού τεύχους εδώ.]

https://frear.gr/?p=29541&fbclid=IwAR16mnXMdC-eR_p3h9aRnP3lp8bjBpvT0AhQbQ8Ug8y8eKTrBhi57FbTV08

Δεν υπάρχουν σχόλια: